Gud talade till mig..

 
 
Det jag kommer att berätta är bland det otroligaste, läskigaste men samtidigt det bästa jag har varit med om i mitt liv. Det är en bekräftelse på att Gud finns och han talar till oss. Man behöver bara lyssna för att höra honom.
 
För några år sedan när mina föräldrar bodde i Danmark var jag och hälsade på dem med min familj. Mina föräldrar bodde i en byggnad med två våningar. Den första våningen var deras restaurang där dem jobbade och andra våningen var deras hem. Jag satt ensam i deras hus och tittade på ett kristet program där dem pratade om helande. Plötsligt hörde jag en röst, som jag inte riktigt föstod om det var min egen eller om det var en övernaturlig röst. "Aja tänkte jag" men sen fortsatte rösten med "dina vänner kommer att bli botade". Samtidigt som jag tänkte " vilka vänner då? " så fick jag en klar bild i huvudet av mina två vänner - N och A 
 
För att ni ska förstå fortsättningen lite bättre så vill jag säga att N hade problem med njurarna och var placerad på en kö av läkare för att en dag byta ut dem. Kön brukar tyvärr vara flera flera år lång. Med flera år menar jag upp till 15 år.. (Min farmor fick vänta runt 15 år för att byta ut sina iaf )
 
Min andra vän "A" kunde inte bli gravid eftersom att hon hade haft flera missfall på grund av misshandel och liknande. När hon väl blev gravid blev det missfall iallafall. Läkarna hade sagt att hon inte hade några chanser att bli gravid igen eftersom att hon hade problem med hormoner eller liknande. Vad problemet nu än berodde på så hade läkarna sagt att hon skulle sluta att hoppas. 
 
Jag brukade prata med båda av mina vänner om Gud när jag såg dem vara ledsen eller gråta. Jag brukade säga, lita på Gud för att han är vår läkare. 
 
Nu tillbaka till fortsättningen. 
 
När jag då såg att mina två vänner skulle bli botade, eller att något fantastiskt bra skulle hända dem. Nästa fråga som jag ställde var " hur vet jag att det är du som talar till mig Gud? ge mig ett tecken " Det jag fick som svar var " logga in på Facebook" Då tänkte jag direkt...nämen varför Facebook? det kändes så modernt ( om ni förstår hur jag menar ? ) Men jag loggade iallafall in och då hände något fantastiskt. - Båda mina vänner A och N som näst intill aldrig loggade in på Facebook och förmodligen inte ens visste användningen av den skrev till mig samtidigt i samma sekund. Alltså, de är inte de enda vännerna jag hade och absolut inte de jag umgicks med mest och oftast, så det var så konstigt att båda skrev samtidigt. Jag tyckte att det var som en bekräftelse. Jag blev varm inombords helt plötsligt och jag gick in till det rummet som var mitt gamla rum, slängde mig på golvet och började gråta. Jag grät och bad, grät och bad, för dessa två vänner. Det kändes riktigt äkta och det kändes som att Gud var där och lyssnade på vad jag skulle säga. Jag bad för mina vänners helande. Gud sa att jag skulle skriva till mina två vänner att de skulle bli botade i Jesu namn. 
 
Jag visste inte hur jag skulle skriva och berätta det för mina vänner, det kändes svårt att säga " Hej A/N vet du, Gud sa precis till mig att du kommer att bli botad inom kort"  - Men jag gjorde det iallafall. Båda var tysta ett tag innan dem skrev "Tack..eller något" 
 
Det gick flera veckor och ingenting hände - Jag gjorde bort mig förmodligen, tänkte jag. En dag när jag såg min vännina som hade problem med njurarna gråta hörde jag rösten igen " Påminn henne om det jag har sagt, hon kommer att bli helad i Jesu namn " ÅH NEJ! tänkte jag, inte nog med att jag har sagt det här en gång innan och nu måste jag påminna henne om det...jag som hoppades på att hon skulle ha glömt bort allting. 
Yeeeeeeeepp, jag påminde henne. Hon nickade bara and that's it. Min andra vännina som inte kunde bli gravid. För henne brukade jag be tillsammans med en annan troende kristen vännina. Vi la våra händer på hennes mage och bad om helande i Jesu namn och även henne påminde jag om vad Gud hade sagt. Hon var jättetveksam om det hela. 
 
En dag i samma år var jag påväg till Frankrike och jag fick ett telefonsamtal av min pappa. Han berättade för mig att "N" var påväg till operationssalen för att hon skulle få en ny njure. Jag hoppade till av lycka. ÄNTLIGEN! det var som en bekräftelse på allting. Det var verkligen Gud som hade talat till mig. Sen kom en annan tanke om min andra vännina. Om det nu var så att ena vänninan skulle snart få en ny njure och bli bra så måste det även betyda att min andra vän skulle bli botad snart.
 
Min andra vän A kom hem till mig en dag och i handen hade hon en graviditetstest. Vi satt drack kaffe och hon berättade för mig hur dåligt hon hade mått på sistone, vilket var underligt. 
Hon gick in till badrummet och gjorde ett graviditetstest och kom ut med glädje och ett leende på läpparna. Behöver jag säga att det var positiva grejer? Hon var gravid. Så som Gud hade sagt att det skulle bli, ja, så blev det också. 
 
Jesaja 40:8 - "Gräset torkar bort, blomstret förvissnar, men vår Guds ord förbliver evinnerligen"



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0